"Mycket bra kurs, jag kommer garanterat att förbättra metodiken i alla mina förhandlingar."

FÖRHANDLINGSTEKNIK

EN UTBILDNING DÄR DU LÄR DIG FÖRBEREDA OCH GENOMFÖRA FÖRHANDLINGAR. VI VARVAR TEORI MED PRAKTIK FÖR ATT DU SKA FÖRBÄTTRA DIN FÖRHANDLINGSTEKNIK.

Utbildningen är indelad i två större block, det första handlar om att förbereda och planera en förhandling och det andra om själva genomförandet av förhandlingen. Vi arbetar med flera olika teorier och använder dem direkt på våra förhandlingscase för att snabbt utvecklas i våra säljroller. Vi går också igenom hur förhandlingen påverkas beroende på vilken typ av kund vi har att göra med, eller i vilket land eller kultur vi förhandlar.

Utbildningen är två dagar och passar dig som är utesäljare, jobbar i inköpsfunktion eller med annan funktion där förhandling kan ingå, och vill förbättra din förhandlingsteknik.

Hur och för vem?

Kursen är två dagar och inkluderar övernattning och middag.

Utbildningen lämpar sig för dig som är utesäljare, jobbar i inköpsfunktion eller med annan funktion där förhandling kan ingå.

Observera att kursen endast är tillgänglig för medarbetare inom Addtech-koncernen.

Addtech Academy kursplan >

Anmäl dig till Förhandlingsteknik

Vänligen meddela om du önskar specialkost, t.ex. på grund av allergier.
Har du gått någon av våra andra utbildningar? Berätta gärna vilken eller vilka!

Exempel på innehåll

  • Grundläggande principer och förhållningssätt vid förhandlingar
  • Att använda sig av förhandlingsrum för att öpnna upp nya möjligheter
  • Att sätta olika typer av mål och delmål
  • Skillnaden på strategi, taktik och stil
  • Förberedelser av förhandling – få trygget genom att ha koll på allt
  • Förbereda en kommande förhandling med input och stöd
  • Att bygga argument som biter
  • Kommunikation och kroppspråk – små detaljer som kan göra skillnad
  • Psykologi och hur påverka starkare under förhandlingen
  • Tre olika förhandlingscase för träning och feedback
  • Förhandling i olika kulturer – vilka likheter och skillnader finns och hur ska vi använda det till vår fördel