”Engagerande, lärorikt, nätverksbyggande samt adderar många nya verktyg till verktygslådan.”

SÄLJANDE SERVICE

EN UTBILDNING FÖR PERSONER I SERVICEROLLER SOM VILL KÄNNA SIG TRYGGARE INOM FÖRSÄLJNING OCH KUNDKOMMUNIKATION.  

Utbildningen innehåller många handfasta verktyg och tips för personer med mycket kundkontakt. Den syftar till att förstärka beteenden som bidrar till nöjdare kunder och ökad tillväxt.

Väldigt få innesäljare, kundservicemedarbetare, projektledare eller servicetekniker vill förknippas med den ”pushiga säljaren”. Däremot vill de flesta upplevas som den kompetenta personen som adderar värde och tipsar kunden hur de ska få ut mest möjligt av sin redan gjorda, eller tänkta investering.

Du kommer få kunskap om hur du blir mer proaktiv i din roll, bland annat genom att vi diskuterar skillnaden mellan sälj- och servicebeteende. Vi kommer också ge konkreta förslag på enklare säljinitiativ och träna på hur man tar med sig dessa in i olika kundsituationer. Utbildningen innehåller även ett avsnitt om hantering av missnöjda kunder och hur vi kan vända dessa till att bli framtida ambassadörer för dig, företaget och Addtech. 

Hur och för vem? 

Utbildningen sträcker sig över två dagar och inkluderar övernattning och middag. Utbildningen vänder sig till personer med mycket kundkontakt och som vill och behöver utvecklas inom kundkommunikation och enklare försäljning. Tex innesäljare, projektledare, kundservicepersonal, konsulter, servicetekniker, tekniska ingenjörer. 

Observera att kursen endast är tillgänglig för medarbetare inom Addtech-koncernen.

Addtech Academy kursplan >

Anmäl dig till Säljande service

Exempel på innehåll

  • Beteende som aktivt konkurrensmedel 
  • Skillnad sälj- och servicebeteende 
  • Möjliga säljinitiativ 
  • Optimala kundmötet 
  • Effektiv kundkommunikation som skapar kundvärde 
  • Missnöjda kunder 
Målsättning:
  • Ökad motivation till merförsäljning och nöjdare kunder 
  • Ökad trygghet i merförsäljning till befintliga kunder 
  • Bättre kundkommunikation och minskad risk för missförstånd 
  • Bättre hantering av missnöjda kunder 
  • Ökat nätverk och best practice delning inom Addtech