SÄLJANDE SERVICE

EN KONKRET UTBILDNING FÖR PERSONER I EN SERVICE ROLL OCH SOM VILL KÄNNA SIG TRYGGARE INOM FÖRSÄLJNING & KUNDKOMMUNIKATION OCH DÄRMED FÅNGA MÖJLIGHETEN ATT BIDRA BÅDE TILL NÖJDARE KUNDER OCH ÖKAD TILLVÄXT.

Utbildningen innehåller många konkreta verktyg och tips för personer med mycket kundkontakt. Den syftar till att förstärka sitt beteende som ett aktivt konkurrensmedel. Väldigt få servicetekniker, projektledare eller konsulter vill förknippas med den ”pushiga säljaren”. Däremot vill de flesta upplevas som den kompetenta personen och adderar värde och tipsar kunden hur de ska få ut mest möjligt av sin redan gjorda eller tänkta investering & samarbete. Bla kommer vi tydliggöra skillnaden mellan sälj & service beteende. Vi kommer också ge konkreta förslag på enklare säljinitiativ och träna HUR man tar dessa i olika kundsituationer. 

Utbildningen innehåller ett avsnitt om hantering av missnöjda kunder och hur vi kan vända dessa till våra framtida ambassadörer för dig, företaget och Addtech.

Hur, när och för vem?

Utbildningen genomförs fysiskt under 2 heldagar inkl. övernattning & middag

Utbildningen lämpar sig för personer med mycket kundkontakt och i en serviceroll. Ex Servicetekniker, Projektledare, Konsulter, Kundservice personal, Tekniska ingenjörer och personer som vill och behöver utvecklas inom enklare försäljning och kundkommunikation

Observera att kursen endast är tillgänglig för medarbetare inom Addtech-koncernen.

Addtech Academy kursplan >

Anmäl dig till Säljande service

Har du gått någon av våra andra utbildningar? Berätta gärna vilken eller vilka!

Exempel på innehåll

  • Beteende som aktivt konkurrensmedel
  • Skillnad positivt sälj & servicebeteende
  • Möjliga säljinitiativ
  • Optimala kundmötet
  • Effektiv kundkommunikation med kundvärde
  • Missnöjda kunder
  • Föreslå förbättring med kundvärde